L'Oficina Comarcal d'Informació al Consumidor/a de la Mancomunitat de l'Horta Sud celebra el seu primer aniversari amb la incorporació del municipi d'Aldaia. Després de la positiva experiència d'enguany, l'entitat supramunicipal ha renovat el conveni de col·laboració amb la Unió de Consumidors de València per a la gestió d'aquesta oficina itinerant que ja presta servei en nou municipis de la comarca.
Fins ara l'OCIC funcionava en els municipis d'Alcàsser, Alfafar, Beniparrell, Benetússer, Massanassa, Picassent, Picanya i Sedaví. En aquest nou curs que comença, els veïns i veïnes d'Aldaia també podran fer ús d'aquesta oficina comarcal d'atenció a persones consumidores. L'OCIC estarà a Aldaia tots els dilluns a la vesprada de 16h a 19h i tots els dimarts i dijous al matí de 9h a 15h a la Plaça de la Constitució, 14 baix.
Els horaris i ubicacions de l'atenció presencial de l'OCIC en els diferents pobles adherits poden consultar-se el web de la Mancomunitat de l'Horta Sud (www.mancohortasud.es). A més, hi ha un número de telèfon i un correu electrònic habilitats per a sol·licitar cita prèvia i per a qualsevol consulta de la ciutadania. El telèfon és el 661 346 203 i el correu electrònic ocic@mancohortasud.es.
Una de les característiques d'aquest servei és que els empadronats en qualssevol de les localitats participants poden fer ús de l'atenció presencial en tots els seus emplaçaments i en cas d'urgència no necessiten esperar el dia que l'oficina estiga en el seu municipi. En l'OCIC de l'Horta Sud es poden tramitar reclamacions per via extrajudicial i davant la Junta Arbitral de Consum, així com interposar denúncies i queixes davant dels organismes competents i es presta ajuda a les persones consumidores en cas d'incompliment dels seus drets i garanties.
El president de la Mancomunitat de l'Horta Sud, José Cabanes, que ha estat present en la inauguració de l'OCIC hui a Aldaia, explica que el servei “ha funcionat molt bé durant aquest primer any i d'aquí ve que s'haja decidit per part de tots els municipis participants continuar amb ell”. A més, ha remarcat que l'OCIC “recull perfectament la utilitat de la Mancomunitat, la de mancomunar per a abaratir costos i poder oferir serveis de qualitat a la ciutadania”.
L'OCIC de l'Horta Sud tanca el seu primer any de funcionament amb 638 consultes ateses. Durant aquest període s'han tramitat un total de 322 reclamacions de les quals 146 han sigut favorables mentre que 51 es troben encara en tràmit.