Actualitat
7 d’abril de 2022

L'Oficina Comarcal d'Atenció al Consumidor/a de l'Horta Sud atén prop de 500 consultes i 175 reclamacions en els seus primers sis mesos de funcionament

L'Oficina Comarcal d'Atenció al Consumidor/a de l'Horta Sud ha atés 491 consultes i ha tramitat 175 reclamacions en els primers sis mesos de funcionament. La iniciativa, posada en marxa el mes de setembre passat per la Mancomunitat de l'Horta Sud, dona servei presencial dues vegades al mes a huit municipis de la comarca que, en la majoria dels casos, no disposaven d'oficina municipal.

Per municipis, Picassent és la localitat en la qual més reclamacions s'han tramitat amb 36 expedients seguit de Benetússer amb 35, Sedaví amb 29 i Massanassa amb 28. Quant a la matèria de les reclamacions, la majoria té a vore amb empreses de telefonia. El segon sector amb més reclamacions és l'elèctric a distància del tercer que seria l'automoció.

Quant a les 491 consultes ateses en aquests primers sis mesos de funcionament de l'Oficina Comarcal d'Atenció al Consumidor/a de l'Horta Sud, la major part les acapara el municipi de Sedaví amb 85 seguit de Massanassa amb 74, Picassent amb 65 i Alcàsser amb 63. Més de la mitat de les consultes tenen a vore amb el funcionament de la pròpia oficina.

Per al president de la Mancomunitat de l'Horta Sud, José Cabanes, aquestes xifres tornen a demostrar que l'oficien era un servei "que els municipis necessitaven". "La Mancomunitat té aquesta utilitat per als municipis que la conformem, la de poder mancomunar serveis de qualitat i abaratir costos als ajuntaments. D'aquesta manera aconseguim que independentment d'on es visca a la comarca els serveis puguen ser els mateixos", ha explicat.