La Mancomunitat de l'Horta Sud és pionera en posar en marxa un sistema de mobilitat en bicicleta entre els diferents municipis de la comarca de manera no diferenciada entre termes municipals. D'aquesta forma, per exemple, un usuari pot agafar una bicicleta a Aldaia i deixar-la en una estació de servei de Xirivella sense cap tipus de cost. La Mancomunitat gestiona de manera mancomunada el servei en quatre localitats de l'Horta (Aldaia, Alaquàs, Xirivella i Quart de Poblet), a les que cal afegir altres tres que el gestionen directament amb la mateixa empresa (Movus SL): Catarroja, Torrent i Mislata.
A les estacions aparcabicicletes de l'Horta Sud, l'usuari en extreure la bicicleta, pot consultar la disponibilitat vehicles en la resta de la comarca. En aquests moments, de les més de mil bicicletes de què disposa el servei metropolità, més de 200 són propietat dels municipis de l'Horta Sud que gestionen el servei mancomunadament, així com 19 bases.
La intenció de la Mancomunitat de l'Horta Sud, en paraules del seu president, Carlos Fernández Bielsa, és "seguir treballant en l'ampliació de la xarxa de transport sostenible de la comarca" i traslladar el servei a més municipis. Un pas fonamental és la possibilitat d'unir la comarca amb la capital. A la base d'intercanvi de bicicletes que existeix ja en Nou Centre (on es pot deixar un vehicle de l'Horta i agafar-ne un de València), s'uniran en uns mesos sis intercanviadors "amb el que es facilitarà l'accés d'usuaris i usuàries de l'Horta a València i viceversa".
A aquest sistema de mobilitat sostenible, cal afegir l'edició de dos volums de la xarxa d'itineraris per a ciclistes i vianants de l'Horta Sud publicats per la Diputació de València, que aprofita la xarxa actual de carrils bici i cinturons verds de la comarca i assenyala millores i la construcció de nous trams que arrodoneixin el traçat existent per a gaudi de vianants i ciclistes.
D'aquesta manera, aquella persona que vulgui gaudir de la riquesa paisatgística, cultural o social de l'Horta pot aprofitar l'entramat de carrils bici o camins. El projecte preveu recorreguts organitzats en tres nivells: itineraris comarcals, utilitzant grans eixos radials i transversals; supramunicipals, connectant cada municipi amb les properes; i municipals, que permeten l'accessibilitat als equipaments i elements rellevants del propi municipi. S'inclouen sis itineraris comarcals radials: el del Parc Natural del Túria, Xirivella-Aldaia, la via AVE, la via Avinguda del Sud, la via Augusta i el Camí de Llevant i la via Litoral. Així mateix, es recull un itinerari transversal interior, que comunica els termes de Quart de Poblet, Aldaia, Alaquàs, Xirivella, Picanya, Paiporta, Sedaví, Castellar-Oliveral i Pinedo; un d'exterior, que enllaça els termes de Manises, Quart de Poblet, Aldaia, Torrent, Picassent, Alcàsser, Beniparrell i Silla; i un supramunicipal, que connecta Massanassa amb el Saler.
Mitjançant l'ús d'aquest traçat, a més de fomentar un estil de vida saludable i l'ocupació de mitjans de transport sostenibles, es pretén protegir i conservar l'horta, un espai d'alt valor paisatgístic i cultural. "Cal posar en valor el patrimoni de la comarca, que hem de conèixer, així com les nostres arrels, per definir qui som", ha assegurat Conxa Garcia. Tot, per a segons els autors d'aquest monogràfic, desenvolupar accions que protegeixin aquest espai davant la seva greu risc de desaparició.
Actualitat
Últimes notícies
- La Mancomunitat forma a vint persones en tècniques de turisme intel·ligent
- La Mancomunitat de l'Horta Sud digitalitza vuit monuments i museus en el seu pla turístic
- L'Horta Sud tindrà una nova ruta amb l'epicentre al poble més xicotet d'Espanya
- El Club de Fotografia de Torrent mostra els retrats de 34 majors en el Museu de l'Horta Sud
- Un centenar de persones aprén com acreditar les seues habilitats no reglades
Arxiu de notícies
- octubre 2024
- setembre 2024
- agost 2024
- juliol 2024
- juny 2024
- maig 2024
- abril 2024
- març 2024
- febrer 2024
- gener 2024
- novembre 2023
- octubre 2023
- setembre 2023
- agost 2023
- juliol 2023
- juny 2023
- maig 2023
- abril 2023
- març 2023
- febrer 2023
- gener 2023
- desembre 2022
- novembre 2022
- octubre 2022
- setembre 2022
- juliol 2022
- juny 2022
- maig 2022
- abril 2022
- març 2022
- febrer 2022
- gener 2022
- desembre 2021
- novembre 2021
- octubre 2021
- setembre 2021
- juliol 2021
- juny 2021
- maig 2021
- abril 2021
- març 2021
- febrer 2021
- gener 2021
- desembre 2020
- novembre 2020
- octubre 2020
- setembre 2020
- agost 2020
- juliol 2020
- juny 2020
- maig 2020
- abril 2020
- març 2020
- febrer 2020
- gener 2020
- octubre 2019
- setembre 2019
- agost 2019
- juliol 2019
- juny 2019
- maig 2019
- abril 2019
- març 2019
- febrer 2019
- gener 2019
- desembre 2018
- novembre 2018
- octubre 2018
- setembre 2018
- agost 2018
- juliol 2018
- juny 2018
- maig 2018
- abril 2018
- març 2018
- febrer 2018
- gener 2018
- desembre 2017
- novembre 2017
- octubre 2017
- setembre 2017
- agost 2017
- juliol 2017
- juny 2017
- maig 2017
- novembre 2015
- octubre 2015
- setembre 2015
- juliol 2015
- juny 2015
- maig 2015
- abril 2015
- març 2015
- febrer 2015
- gener 2015
- desembre 2014
- novembre 2014
- octubre 2014
- setembre 2014
- agost 2014
- juliol 2014
- juny 2014
- maig 2014
- abril 2014
- gener 0001
25 de juliol de 2017