Actualitat
16 de novembre de 2022

La Mancomunitat de l’Horta Sud presenta el Pla estratègic de turisme per a incrementar l’atractiu turístic de la comarca

La Mancomunitat de l’Horta Sud ha presentat este matí el Pla estratègic de turisme per a la comarca amb el qual es pretén posar en valor els recursos culturals, gastronòmics i mediambientals de l’Horta Sud i d’esta manera incrementar el seu atractiu com a destí turístic.

El pla, elaborat per a la Mancomunitat per l’empresa Amundsen Estrategia y Comunicación, establix un diagnòstic de la realitat turística de la comarca, aconsella el model turístic més adequat i definix un full de ruta d’accions i estratègies a posar en marxa en els pròxims tres anys.

A més, es valora que estes accions siguen susceptibles de rebre finançament a través de fons de recuperació i resiliència o a través d’iniciatives com el Pla de governança i dinamització turística que asseguren la sostenibilitat per al desenvolupament turístic, econòmic i social de l’Horta Sud durant els pròxims anys.

L’estratègia presentada hui està cofinançada per la Diputació de València i busca reforçar la imatge de l’Horta Sud en l’àmbit regional per a donar a conéixer el patrimoni cultural, gastronòmic i mediambiental. Segons s’apunta en l’estudi «l’objectiu prioritari és enriquir l’oferta turística de la Mancomunitat mitjançant la valorització de recursos i el disseny de noves activitats dirigides a incrementar l’atractiu del territori com a destí turístic».

Estratègia de tres eixos

Tres són els eixos més importants del pla presentat. En primer lloc, l’aprofitament de la proximitat de la ciutat de València, un dels atractius turístics més importants al nostre país. El segon eix, en el qual se sustenta l’estratègia, és l’oferta turística que oferix l’Horta Sud en referència al seu patrimoni cultural, al seu nivell de qualitat paisatgística relacionada sobretot amb els parcs naturals, a la capacitat de desenvolupament d’oferta activa i a una part del potencial de desenvolupament empresarial. En tercer lloc, el pla estratègic fa referència a la capacitat de la Mancomunitat de generar sinergies tant amb empresaris com amb altres destins com València i altres municipis costers valencians.

En el document també s’incidix en aspectes com els de l’impacte sobre el medi ambient i la cultura local. En este sentit, el pla busca promoure aquelles activitats turístiques respectuoses amb el medi natural, cultural i social i amb els valors de la comunitat que permeten disfrutar d’un intercanvi positiu i equilibrat d’experiències entre les persones residents i visitants.

A més, es parla d’un posicionament turístic basat en la capacitat d’innovació. L’ús de la tecnologia, segons l’estratègia presentada hui, és un objectiu essencial, ja que oferix «importants oportunitats per al sector turístic de la comarca, sobretot en l’àmbit de la promoció i comercialització».

Per al president de la Mancomunitat de l’Horta Sud, Jose Francisco Cabanes, el Pla estratègic de turisme és una ferramenta «essencial per a conéixer les nostres fortaleses en matèria turística i els aspectes en els quals hem d’incidir per convertir el turisme en un motor econòmic per a la nostra comarca».