La Mancomunitat de l'Horta Sud, juntament amb l'Ajuntament d'Alcàsser, va celebrar en la Sala d'actes municipal una nova Assemblea de Transformadors Socials, un espai de participació ciutadana que converteix als més xicotets en protagonistes de la vida pública.
En aquesta ocasió, van ser els alumnes i alumnes del Col·legi Santíssim Crist de la Fe d'Alcàsser els qui van presentar propostes innovadores per a fer del seu municipi un lloc més sostenible i segur. Les iniciatives van estar centrades en diferents àrees de millora, plantejades segons el curs escolar:
4t de Primària: creació d'un mercat ambulant de segona mà per a donar nova vida als objectes i un taller d'agricultura.
5é de Primària: millora dels pàrquings públics i renovació i instal·lació de més contenidors de reciclatge en el municipi.
6é de Primària: reducció de l'ús de plàstics i correcta classificació dels mateixos per a evitar que acaben en la mar.
La trobada va comptar amb la presència de l'alcalde d'Alcàsser, Alberto Primo, al costat de diversos regidors de l'equip de govern, que van atendre i van debatre directament amb l'alumnat sobre les seues propostes. Per part de la Mancomunitat de l'Horta Sud va participar Jorge Boronet, reforçant el compromís comarcal amb aquesta mena d'experiències d'educació democràtica. Així mateix, van acompanyar a l'alumnat la direcció del col·legi i el professorat responsable dels grups participants.
Després d'escoltar les propostes, els representants institucionals es van comprometre a estudiar la viabilitat d'implementar algunes de les mesures plantejades, reforçar l'educació ambiental i valorar la posada en marxa d'accions vinculades amb la reutilització, el reciclatge i la gestió sostenible de residus.
A més, es va llançar a l'alumnat un repte addicional: dissenyar idees de mobiliari urbà que podrien fabricar-se a través d'un innovador projecte d'economia circular, mitjançant la reutilització del plàstic procedent d'antics contenidors d'escombraries.