Actualitat
1 d’agost de 2014

El servei d'expedients de trànsit de la Mancomunitat porta recaptades més del 75 % de les denúncies

El servici mancomunat porta cobrats prop de 5 milions d'euros en data de hui des de la seua posada en marxa a l'octubre de 2008



En este moment, ja són dèsset les localitats de la comarca de l'Horta Sud que tramiten les seues multes de trànsit a través d'este servici oferit per la Mancomunitat, des de l'última incorporació de Manises a l'agost de 2013. Excepte les localitats de Benetússer, Alcàsser i Llocnou de la Corona, la resta de Consistoris de la comarca tenen mancomunat este servici, que des de la seua posada en marxa ha gestionat 103.000 denúncies, de les que s'ha cobrat més del 75%, amb una recaptació de prop de 5 milions d'euros.


Va ser l'1 d'octubre de 2008, quan la Mancomunitat va posar en marxa este servici, amb les localitats d'Aldaia, Alfafar, Picanya i Paiporta, en un primer moment. A poc a poc han anat incorporant-se els municipis de l'horta a este servici, que ha reduït als Ajuntaments la complexitat administrativa que fins ara representava la localització de l'infractor i la tramitació de l'expedient sancionador, impedint en la major part de les ocasions que els Consistoris pogueren cobrar una bona part de les sancions imposades pels agents de la Policia Local.


El servici d'expedients sancionadors en matèria de trànsit de l'institució supramunicipal va gestionar en 2013 (de gener a desembre) 27.600 denúncies, cobrades el 80%, una xifra que ascendix a 2.161.000 euros. Per la seua banda, de gener a juny de 2014, la Mancomunitat ha gestionat 16.000 expedients d'estos 17 municipis, recaptant ja més del 75% dels mateixos, una xifra que ascendix a 1.200.000 euros.


L'equip de treball de la Mancomunitat, que està al capdavant d'este servici, s'encarrega de processar la informació remesa pels Ajuntaments, completant-la amb les dades que falten relatives al titular i al vehicle per a poder confeccionar la notificació de la denúncia. Així mateix, la Mancomunitat s'encarrega de gestionar la notificació de la multa i el cobrament de la mateixa. A més els Ajuntaments també remeten a l'entitat comarcal els escrits d'al·legacions i recursos de reposició que s'efectuen contra les denúncies per al seu tràmit. Sens dubte, "un òptim servici de la Mancomunitat posat a l'abast dels municipis de la comarca que està permetent als ajuntaments adherits agilitzar i ajudar-los a la recaptació dels expedients sancionadors en matèria de tránsit", assegura la Presidenta, Soledad Ramón.


"El servici de multes també està servint perquè els veïns de la comarca prenguen consciència de la importància de complir amb les normes de circulació, sobretot referents al mal estacionament dels seus vehicles", afig la Presidenta. "En els últims anys s'està produint una tendència a la baixa en el volum de denúncies gestionades sobre vehicles mal aparcats, dada molt positiva que demostra que el servici mancomunat a banda d'ajudar als municipis, servix també per a reeducar a la població", conclou Soledad Ramón.