Actualitat
20 de març de 2025

Comissions i entitats ja poden adquirir les caixes pirotècniques per a Foc al Barranc

El projecte SOM continua amb les seues activitats una vegada la setmana fallera de 2025 ha culminat amb la cremà. Algunes de les iniciatives de major transcendència tindran lloc aquest cap de setmana mentre que unes altres es prolongaran en els pròxims mesos, amb la intenció d'ajudar econòmicament als més de 70 casals que van resultar afectats per la DANA.

Respecte al cap de setmana, la primera activitat és Foc al Barranc i s'ha convocat per al divendres, 21 de març a les 21 hores. Es tracta d'un tret sincronitzat de caixes pirotècniques en els municipis que segueixen els traçats dels barrancs que es van desbordar i també en la resta que van resultar afectats per la catàstrofe. L'objectiu és retre homenatge a les quasi 230 víctimes de la tragèdia.

L'activitat està organitzada pel col·lectiu Pòlvora a la Vespra, que integren diverses comissions de València, amb la col·laboració de Piroval. L'organització del sector pirotècnic ha regalat un lot de productes a les més de 70 falles afectades de 15 municipis, que han utilitzat en la setmana fallera i que ara també usaran en Foc al Barranc aquest divendres.

1.500 bateries pirotècniques

Però la iniciativa va més enllà de les comissions i els municipis afectats. Les institucions i entitats que promouen el projecte SOM pretenen que falles, juntes locals i entitats de tota mena se sumen a aquest homenatge a les víctimes. Per a això, Piroval ha disposat unes 1.500 caixes que poden ser adquirides en els seus establiments a un preu reduït de 20 euros i una part dels beneficis aniran a parar als casals afectats, a través del portal “Agermaneu-vós” de la Fundació Horta Sud.

Per a adquirir les caixes, les falles han d'acudir a les seues Juntes Locals Falleres durant aquest dijous, 20 de març, i fer els encàrrecs. Les entitats no falleres o les persones particulars han de contactar amb el telèfon 626 61 19 28 en el qual rebran indicacions per a adquirir les caixes.

Cremà de la falla

D'altra banda, el dia 22 de març es realitzarà la cremà de la falla SOM a Paiporta a les 12 de la nit. Totes les Juntes Locals Falleres de l'Horta Sud acudiran al municipi a gaudir de la cremà i les diferents activitats.