Actualitat
18 de setembre de 2017

La Mancomunitat de l'Horta Sud enceta la digitalització del seu fons documental

La Mancomunitat de l'Horta Sud ha iniciat el procés de digitalització del seu arxiu documental gràcies a una ajuda de 34.000 euros de la Diputació de València per a la contractació de personal que puga encarregar-se d'aquesta tasca. "Des de l'organisme supramunicipal s'està treballant aquesta legislatura per impulsar l'administració electrònica i facilitar l'accés de la ciutadania a la mateixa, així com en la implementació del portal de transparència" assenyala Carlos Fernández Bielsa, president de la Mancomunitat Horta Sud.

La Mancomunitat vol avançar en el camí de la digitalització que permeta una administració sense papers en què la recuperació, conservació i difusió del patrimoni documental estiga plenament garantit.

Per això, les persones contractades treballaran en la recopilació d'informació sobre la situació dels arxius -històrics i administratius- tant dels municipis pertanyents a aquesta Mancomunitat com dels programes de gestió d'arxius realitzats en altres organismes supramunicipals de la Comunitat Valenciana per conèixer les pràctiques ja realitzades. Realitzaran un estudi de la infraestructura informàtica necessària per a implantar l'administració electrònica i les prestacions de l'aplicació "Gestiona" que ofereix la pròpia corporació provincial. Establiran les condicions necessàries per a la gestió arxivística, així com el protocol d'actuació -mesures de conservació, rutines de desinsectació, nombre de personal especialitzat necessari, descripció del fons, programes de digitalització, adquisició de dispositius, integració en SAVEX (Sistema Arxivístic Valencià en Xarxa), o la utilització del sistema de gestió documental FLORA. El projecte també inclou la recerca de vies de finançament de programari i suport tècnic, la implementació dels protocols establerts i de les aplicacions o eines necessàries de l'administració electrònica.